Niob-Münze aus Lettland

• The bank of Latvia is launching a bimetallic Coin of Time whose central part is struck in blue niobium and is surrounded by an outer silver ring. The images on this coin are of a heraldic five-petal rose and an astronomical clock. These images communicate a feeling of romance and mystery.

The reverse of the coin features an astronomical clock whose historical prototype can be seen in the luxuriant pediment of the Blackheads House. The clock dial lacks hands, and the central field of the blue niobium disc is empty. It entices and encourages the engraving of an solemn occasion - a child coming into the world, a significant activity successfully performed, a new family formed - it is the Coin of Time, meant as a gift to embody personal memories of essential moments of life.

[Blocked Image: http://www.eurocollections.com/images/image.php?image=4181
    [Blocked Image: http://www.eurocollections.com/images/image.php?image=4180]

Type: Bi-Metallic
    Diameter: 34.00 mm.
    Weight: 17.15 g.
    Face Value: 1 Lats
    Price: $69.00

:] Lg, Rich.
    ~~~~~~~~~ das sammeln ist der muenzen lust
    :lernen: my homepage

Erfolgreich getauscht mit: :yep: "EURO-SPEZI"

• habe 2 davon. Machen bd. im Bereich Niob einen qulitativ besseren Eindruck als die Original Ösi-Niobs. Oder täuscht das?

Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you by experience - Honi soit qui mal y pense

• Nun ja, die lettische Münze wurde ebenfalls in Österreich geprägt, ich denke das man von ähnlichen Qualitätsstandarts ausgehen kann.

Viele Grüße
    Manuel =)

• Meine beiden haben wirklich eine super Qualität. Die Prägestempel werden bei einer Aufllage von 5000 Stück auch nicht so sehr beansprucht, sodaß man eigentlich bei allen 5000 von einer sehr guten Qualität ausgehen kann.

Original von Manuel
    Nun ja, die lettische Münze wurde ebenfalls in Österreich geprägt, ich denke das man von ähnlichen Qualitätsstandarts ausgehen kann.

Klar, für beide sind die Ösis verantwortlich. Meine Ösi-Niobs haben aber am Rand des Niobkerns einen dünnen, dunkler gefärbten Rand. Die Blaufärbung des Letten-Niobs ist auf beiden Münzen absolut durchgehend gleich.

Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you by experience - Honi soit qui mal y pense

Original von Antidote

Klar, für beide sind die Ösis verantwortlich. Meine Ösi-Niobs haben aber am Rand des Niobkerns einen dünnen, dunkler gefärbten Rand. Die Blaufärbung des Letten-Niobs ist auf beiden Münzen absolut durchgehend gleich.

Naja alles kann man nicht perfekt machen :D

Aber ich finde diese Münze auch sehr schön,
    das muss ich schon sagen!

[BLINK]Suche 2€ Münzen, wenn jemand etwas für mich hat bitte melden![/BLINK]

• habe ein anegbot für € 55,- (mit certifikat+etui) und inkl. versand.
    jetzt weiss ich nicht: zuschlagen oder nicht ?

:] Lg, Rich.
    ~~~~~~~~~ das sammeln ist der muenzen lust
    :lernen: my homepage

Erfolgreich getauscht mit: :yep: "EURO-SPEZI"

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!